Γνωστική ανάπτυξη - στρατηγικές για Παιδιά




1η ενότητα Γνωστική ανάπτυξη για παιδιά

Περιεχόμενα 

1| Λάβετε θέσεις, έτοιμοι, πάμε σχολείο…
2| Τι αντοχές έχετε, εσείς και το παιδί σας;
3| «Να μάθετε απέξω αυτές τις σελίδες…»
4| Γονείς σε ρόλο σκηνοθέτη…
5| Πόσο να βοηθάω το παιδί μου στα μαθήματα;
6| Η αντίθεση κι η σύνθεση των χρωμάτων
7| Ένας οδηγός χαλάρωσης και ευεξίας
8| Οι έτοιμοι, οι πανέτοιμοι και οι ανέτοιμοι
9| Πώς προκόβει ένα παιδί…
10| Ο Σιμωνίδης ο Κείος συνάντησε τον Σέρλοκ Χόλμς…
11| Η ζωή είναι ένα ταξίδι…
12| Τι να κάνουμε με τα ταλαντούχα παιδιά;
13| Πάλι ξέχασες την τσάντα σου;
14| Θρυμματισμένη ή συγκροτημένη μνήμη;
15| Αισθάνομαι φτωχός…
16| Να εκμεταλλευτούμε τα παράθυρα ανάπτυξης
17| Ημερολόγια του μέλλοντος
18| Το Παιχνίδι της Άνοιξης
19| Μήπως έχουμε την προσοχή ενός χρυσόψαρου;
20| Με κάθε βιβλίο αναπτύσσομαι…
21| Βοηθάμε ένα παιδί να αναπτυχθεί
22| Τι μάθατε σήμερα;
23| Ανακαλύψετε τα ταλέντα του παιδιού σας
24| Παιχνίδια κι Αγκαλιές

2η Ενότητα Ανάπτυξη εφήβων
25| Επιτυχημένος μαθητής του μέλλοντος είναι ο δημιουργικός
26| Ξεριζώνονται οι συνήθειες και τα λάθη μας;
27| 25 μέρες έμειναν…
28| Γράμμα στους υποψήφιους των πανελλαδικών
29| Τι δεξιότητες χρειάζομαι για να γίνω… καπετάνιος;
30| Να είστε ερευνητικά περίεργοι!
31| Ποιος βιάζεται εσείς ή το παιδί σας;
32| Ανησυχία και άγχος κόβουν βαθμούς
33| 1ο μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού
34| Βαθμολογείστε τους… Tι βαθμό τους βάζετε; τον αξίζουν;
Περιεχόμενα
35| Ανοικτοί ορίζοντες για παιδιά και εφήβους
36| Επαναλήψεις, ώρα μηδέν
37| Αν ήμουν υποψήφιος…
38| Κέρδη και ζημιές από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια
39| Ο επιτυχημένος μαθητής του μέλλοντος
3η ενότητα Για ενήλικες από 18-58 ετών
40| Το μέλλον ανήκει στους πολυμαθείς-ειδικούς
41| Πως θυμόταν οι αρχαίοι Έλληνες…
42| Προπόνηση στην ακινησία…
43| Πόσο ανθεκτικοί είμαστε στις αλλαγές;
44| Ποιος φταίει για την αφηρημάδα μας…
45| Θέλετε να αναβαθμίσετε τη μνήμη σας;
46| Πόση ρευστή ευφυΐα αντέχετε;
47| Οι κίνδυνοι της πολύ-λειτουργικότητας
48| Ας ονειροπολήσουμε… κάνει καλό.
49| Η επένδυση το καλοκαίρι φέρνει κέρδη διαρκείας
50| Ταξίδια στις ατραπούς της μνήμης
51| Γιάννη, θυμήσου να πάρεις κουλουράκια…
52| Χειρονομίες και γλώσσα
53| Κύριοι, αποτύχατε στη Μεταγνώση…
54| Σε τι χρόνο ζείτε τις διακοπές σας;
55| Η ευφυΐα της πιάτσας
56| Σε τι χρόνο ζούμε;
57| Τρεις σύγχρονοι μύθοι αποκαλύπτονται
4η ενότητα Για όσες κι όσους είναι 58+
58| Να κρατήσουμε τις μνήμες μας
59| Και τώρα θα παίξω με τον εγγονό μου…
60| Μια ιστορία ζωής την ημέρα
61| Σταυρόλεξα, Sudoku, Γρίφοι, Κόμικς ή Πύργοι στην άμμο;
62| Αν ζούσε ο παππούς μου…
63| Είναι ευτυχία να είσαι ηλικιωμένος…
64| Η δημιουργικότητα καλλιεργείται;
65| Νίππος-Τεπελένι-Σούδα μια μνήμη δρόμος
66| Με στόχο τα 100+ χρόνια

Προτάσεις για Παιδιά 

Αυτή η ενότητα αφορά γονείς παιδιών ηλικίας 4-12 ετών που ονομάζονται παιδιά της
χιλιετίας, αφού γεννήθηκαν μετά το 2000. 
 Τα παιδιά της χιλιετίας αναπτύσσονται σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον.
Αυτό το περιβάλλον κυριαρχείται από χρωματιστές οθόνες, ποτάμια πληροφοριών και
αμέτρητες ειδοποιήσεις. 
Η ζωή τους κυριαρχείται από τα κλικ, τα μπιπ και την εναλλαγή
των οθονών.
Έτσι, η καθημερινή εκπαίδευση αυτών των παιδιών σε μια σειρά γνωστικές δεξιότητες
είναι άθλος για γονείς και εκπαιδευτικούς.
Πως θα μάθουν τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας:
Να συγκεντρώνονται έστω και για λίγα λεπτά;
Να αντιλαμβάνονται το χώρο και το χρόνο στην καθημερινότητα τους;
Να κατανοούν τα σχολικά κείμενα;
Να προσανατολίζονται στα Χανιά ή σε άγνωστα περιβάλλοντα χωρίς τη χρήση του GPS;
Να κατανοούν εξωσχολικά κείμενα;
Να λύνουν απλά καθημερινά προβλήματα;
Να εκφράζονται με επάρκεια στην Ελληνική γλώσσα;
Να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους αρμονικά;
Να μελετούν μόνα τους αποτελεσματικά και χωρίς κόπο;
Να αναγνωρίζουν το επίπεδο των γνώσεων τους και να αυτό-διορθώνονται;
Δέκα ερωτήσεις που δεν απαντώνται εύκολα. Στα σημειώματα της ενότητας γίνεται
αναγνώριση των δυσκολιών και προτείνονται ιδέες. Σημειώνω ότι, επειδή κάθε παιδί
είναι μια ξεχωριστή περίπτωση, δεν μπορεί δοθεί μια συνολική λύση.
Κατευθύνσεις για την ενεργοποίηση του μοναδικού δυναμικού που έχει το κάθε παιδί
παρέχονται σε κάθε άρθρο. Οι σχετικές δεξιότητες επισημαίνονται με έντονη –bold-
γραφή. Από όλες τις ιδέες, τις προτάσεις και τις κατευθύνσεις θέλω να τονίσω μια
που αφορά όλα τα παιδιά.
Για κάθε παιδί ας δημιουργήσουμε ένα υποστηρικτικό δίκτυο στο οποίο συμμετέχουν
τα μέλη της οικογένειας, στενοί συγγενείς, φίλοι και εκπαιδευτικοί.
Ο ρόλος του δικτύου σας είναι να υποστηρίζει, να βοηθάει και να ενθαρρύνει το παιδί
σας όταν υπάρχει ανάγκη για γνωστική ή συναισθηματική στήριξη.


Το βιβλιο ( 176 σελίδες) διατίθεται από το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΑΘΗΣΗΣ στην τιμή  Ε 12.-
τηλ. 6979443057
manolis.vas1976@gmail.com








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Received Pronunciation

Shocking Origins of Some Common Words

How to Read a Dictionary Entry - Meriam Webster Dictionaries