Τα θεμέλια για την ανάπτυξη της Μνήμης Εργασίας για κάθε μαθησιακό τύπο’
2η Συνάντηση γονέων 21ης & 23ης Οκτωβρίου 2019
Η μνήμη εργασίας έχει πολλά υποσυστήματα
κωδικοποίησης + επεξεργασίας των πληροφοριών το κάθε ένα απαιτεί ένα ξεχωριστό
υπόβαθρο γνώσεων.
1.
Γλωσσική επάρκεια Κάνουμε ασκήσεις με περιγραφικά & ποσοτικά επίθετα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Τους μαθαίνουμε μια νέα Ελληνική λέξη σε κάθε μάθημα!
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Τους μαθαίνουμε μια νέα Ελληνική λέξη σε κάθε μάθημα!
2.
Τα παιδιά δίνουν προτεραιότητα στην αντίληψη του χώρου. Πριν μάθουν τις μονάδες μέτρησης παίζουμε το παιχνίδι της ‘σκιάς’. Τα
στοιχεία που μας ενδιαφέρουν είναι … -το μέγεθος του αντικειμένου που προβάλουμε, -η θέση του
από την πηγή φωτός & -το μέγεθος της σκιάς του.
Αφού
μάθουν τις μονάδες μέτρησης και τις προθέσεις χώρου ρωτάμε... Το αυτοκίνητο μας μπορεί να σταθμεύσει εδώ; Τα ρούχα αυτά χωράνε στη
βαλίτσα; Τα
βιβλία σου χωράνε στην τσάντα; Χωράμε
όλοι στο παγκάκι;
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Χρησιμοποιούμε συνεχώς προθέσεις χώρου μέσα στην τάξη,
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Χρησιμοποιούμε συνεχώς προθέσεις χώρου μέσα στην τάξη,
3. Δίνουμε χρήσιμες πληροφορίες για τη ζωή στα Χανιά (τόπος/χρόνος/πολιτισμός)
4. Αφηγούμαστε μια ιστορία ζωής την εβδομάδα για να διευρύνουμε τις τράπεζες γνώσεων του. Ρωτάμε τι
θυμάται μετά από 1 εβδομάδα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Κάνουμε και εμείς το ίδιο σε κάθε μάθημα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Κάνουμε και εμείς το ίδιο σε κάθε μάθημα.
5.
Η εκπαίδευση στην αντίληψη του
χρόνου γίνεται πριν την εφηβεία
κι αφορά...
a)
Την αντίληψη της χρονικής διάρκειας ενός επεισοδίου,
μιας περιόδου μελέτης, μιας άσκησης... Ρωτάμε ‘Πόση ώρα μελετούσες;’ Συγκρίνουμε διαφορές!
b)
Την ικανότητα ενθύμησης (μνήμη μελλοντικών πράξεων)
μιας υποχρέωσης στο άμεσο μέλλον. Αναθέτουμε στο παιδί να μας θυμίσει υποχρεώσεις.
c)
Την ικανότητα εκτίμησης μιας υποχρέωσης (εργασία
σπιτιού μαθήματα).
d)
Την ικανότητα επεξεργασίας των συνιστωσών του
χρόνου δηλ. έναρξη, λήξη ενός επεισοδίου, ηλικία. Στόχος μας να οικοδομήσει μια
χρονική συλλογιστική που θα το βοηθάει στην επίλυση σύνθετων προβλημάτων
(1) χώρου, (2) ταχύτητας & (3) χρόνου. Μαθαίνουμε στο παιδί για τη χρονική τάξη γεγονότων (τελετουργία) και τη σχέση τους -μεγαλύτερη, μικρότερη ή ίση
διάρκεια. Το παιδί παρακολουθεί 3 καρτούν, μετά συγκρίνει την
διάρκεια τους. Ζητάμε να περιγράψει τι έκανε στο σχολείο ή σε γιορτή , παρατηρούμε
ότι εστιάζει στην κατάληξη.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Αν ασκηθούν από νωρίς δεν καθυστερούν και εργάζονται ενός του χρονικού πλαισίου.,
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Αν ασκηθούν από νωρίς δεν καθυστερούν και εργάζονται ενός του χρονικού πλαισίου.,
6. Οι νοερές αναπαραστάσεις που σχηματίζει ένα παιδί μετά από καθοδήγηση το βοηθούν να μετακινεί τη σκέψη του στο χωρόχρονο, να αξιολογεί το παρελθόν, να προβλέπει και να σχεδιάζει την δράση του. Η διάρκεια μιας νοερής αναπαράστασης μπορεί να είναι 10΄΄, 15΄΄, 20΄΄. Ζητάμε από το παιδί να κοιτάξει για 1 λεπτό μια εικόνα στο βιβλίο του, ένα πόστερ / ζωγραφικό πίνακα, μια παγωμένη οθόνη και μετά ζητάμε να κάνει την περιγραφή.. Σημειώνουμε τι παρέλειψε… (λεπτομέρειες των προσώπων, κτηρίων, κινήσεων, του σκηνικού, ή αποχρώσεις χρωμάτων).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
η νοερή αναπαράσταση είναι η πλέον ισχυρή μνημοτεχνική.
7. Επιβραβεύουμε: προσπάθειες προς
την σωστή κατεύθυνση + μικρές βελτιώσεις.
ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ Στις 16 & 18 Δεκεμβρίου
συζητάμε το θέμα Στρατηγικές μνήμης, μελέτης &
επαναλήψεων
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου